
Z pojištění zážitek – dvojnásobné prodeje za šest měsíců
Ruku na srdce – když se řekne pojištění, většina lidí raději odvrátí pozornost i zrak. Jenže – jak účinně marketovat nepopulární téma a přinést měřitelné výsledky?
S výzvou přišla německá společnost Signal IDuna: vylepšený produkt pojištění SI Work-Life chtěla dostat mezi své obchodníky a makléře tak, aby ho nejen pochopili, ale také si ho oblíbili a následně jej rádi a přesvědčivě nabízeli svým klientům.
Výchozí situace:
- Trh: Bankovnictví a pojišťovnictví
- Problém: Prvotní skepticismus sales oddělení k novému produktu, obecný nezájem klientů o produkty pojištění
- Cíl: Nadchnout interní tým prodejců, předat atraktivní message novým klientům a zajistit prodej
Zadání:
Úkolem bylo vytvořit nástroj pro podporu prodeje, který:
- srozumitelně vysvětlí výhody nového produktu,
- bude interaktivní a zábavný,
- podpoří interní motivaci obchodního týmu i zájem koncových zákazníků,
- a v konečném důsledku zvýší konverze a důvěru ve značku.
Řešení:
Díky netradičnímu spojení fyzického zážitku a kreativně zpracovaných informací v podobě nekonečné karty si uživatelé mohli s produktem doslova pohrát a přitom si zapamatovat to podstatné. Pohyb, obraz a interakce na místo nudných frází a nicneříkajících pojmů.
Karta s nekonečným skládacím mechanismem doslova přetočila pohled na pojištění. Novinky, důležitá čísla a produktové varianty vynikly způsobem, který podpořil hlubší pochopení a zapamatování.
Výsledek:
- Z počáteční skepse se stalo nadšení.
- Prodeje SI Work-Life vyskočily o 100 % už během prvních 6 měsíců.
- Kvalita prodejních rozhovorů vzrostla, díky čemuž se z původně „nudného“ tématu stal přirozený a srozumitelný dialog.
- Obchodníci uváděli, že klienti výrazně méně řešili cenu produktu – klíčový ukazatel silné hodnotové prezentace.
Shrnutí:
V situaci, kdy pojištění patří mezi „těžko prodejné“ produkty, se SIGNAL IDUNA odhodlala pro inovativní formu komunikace – a vyplatilo se. Spojením interaktivního printu a zajímavé kreativy vznikl prodejní nástroj, který:
- učinil abstraktní srozumitelným,
- podpořil motivaci obchodníků,
- zvýšil důvěru zákazníků,
- výrazně navýšil prodeje.
„Obchodní tým byl opravdu nadšený – a my jsme během šesti měsíců zdvojnásobili prodej Work-Life. Téměř neuvěřitelný výsledek.“ Detlef Tripp, Vedoucí marketingu pro životní a penzijní pojištění, Signal Iduna
Chcete přetvořit i vaše téma na zážitek? Ozvěte se nám nebo si požádejte o vzorek.